Co jeść w szkole?

Co jeść w szkole trenując na siłowni? 1


Wiele osób trenujących ma ten dylemat, zazwyczaj po prostu nie ma możliwości, miejsca lub czasu na wyjęcie pojemnika z jedzeniem, lub nie lubi zimnego kurczaka z ryżem, a nie ma gdzie go podgrzać. W tym wpisie przedstawię swoje patenty, które przerobiłem w czasie szkoły na zbilansowane pod kątem masy posiłki, które można zabrać ze sobą wszędzie.

Szejk

Zaczynam od mojej ulubionej opcji – szejka złożonego z płatków owsianych, serka wiejskiego, mleka, kakaa, orzechów, dodatkowo można dodać cukier brązowy i odżywkę białkową.
Jest bardzo prosty i szybki w przygotowaniu, smakuje świetnie na zimno i na ciepło. Wystarczy wlać go do bidonu lub nawet nieprzezroczystej butelki, dzięki temu można go spożyć wszędzie niezauważonym.
Dzięki swoim składnikom dostarcza dużo białka, wolnoprzyswajalnego – kazeiny, dzięki temu przez długi czas nasz organizm otrzymuje kolejne porcje aminokwasów do odbudowy mięśni. Płatki owsiane to jedno z najlepszych źródeł węglowodanów, bogate w witaminy, błonnik, niskoprzetworzone. Nasycą cię na długi czas, dostarczając stopniowo energii. Orzechy to zdrowe tłuszcze i białko.

Dokładny przepis:
2/3 szklanki (100g) płatków owsianych
opakowanie (200g) serka wiejskiego (może być lekki)
szklanka(250-300ml) mleka
garść (30-50g) orzechów włoskich/laskowych/nerkowców
łyżeczka kakao (10g)

Wszystko dokładnie miksujemy blenderem, po zmiksowaniu przelewamy do szejkera, bidonu czy butelki. Jeśli wyszło zbyt gęste dolewamy mleka.

Domowe Hamburgery

W uproszczeniu to zwykła kanapka, ale zamiast szynki jest kotlet, dzięki temu nie brakuje nam białka i kalorii.
Bułka oczywiście największa jaką znajdziemy w sklepie, do tego kotlety, plasterek sera, majonez, ketchup, ogórek, pomidor. Powielamy to przez 3-4 kanapki i na pewno nie będziemy głodni.
Kotlety polecam robić z mięsa wołowego, albo indyka. Wieprzowe słabo smakują w takim połączeniu. Oczywiście nie musi to być koniecznie mięso mielone, tak samo można wsadzić w bułkę grillowaną pierś kurczaka czy schabowego.

Przepis na jedną porcję:
200g mięsa np. mielonego, usmażonego w postaci hamburgera
bułka (100g) najlepiej żytnia lub pszenna pełnoziarnista
dodatki:
-ser
-pomidor
-ogórek

Orzeszki ziemne

To może być dość kontrowersyjny sposób, ale w połączeniu z 1-2 zwykłymi kanapkami da dobre efekty. Spożywamy po prostu opakowanie orzeszków ziemnych, są one bardzo kaloryczne ok 600kcal w 100g, więc zjedzenie paczki 200g dostarczy nam ok. 1200kcal. Ale kalorie to nie wszystko, liczą się wartości odżywcze – makroskładniki. To główna zaleta orzeszków, ponad 20g białka na 100, do tego zdrowe tłuszcze i troche węglowodanów, czynią je przekąską idealną na masie.

 

Zwykły pojemnik

Na koniec zostaje standard, jeśli nie masz już pomysłu, albo nie odpowiadają ci powyższe sposoby, zostaje ci tylko zapakować jedzenie do pojemnika razem z widelcem i wsuwać gdzieś na przerwie.

Najlepszy będzie ryż z kurczakiem pokrojonym w kostkę. Do ryżu warto dodać sosu słodko-kwaśnego ze słoika, albo chociaż curry, żeby jakoś go wcisnąć na sucho.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Co jeść w szkole trenując na siłowni?

  • train4fit

    Chodząc na siłownię po szkole lub po pracy warto zadbać o przygotowanie solidnego posiłku, który zjemy 1-2 godziny przed treningiem. Wydaje się, że doskonałym pomysłem może okazać się ryż brązowy + tuńczyk ewentualnie pierś z kurczaka. A zaraz po treningu dawka węglowodanów prostych na odbudowanie strat energetycznych.