Co jeść żeby przytyć? Porady dla chudych


Jest te kilka procent populacji krajów rozwiniętych, które mimo dostatku jedzenia nie mogą przytyć i są chudzi jak patyk. Jeśli do nich należysz i chciałbyś/chciałabyś przestać być wieszakiem to artykuł dla ciebie!

 

Mięśnie i tłuszcz

Zacznijmy od tego, że możesz zwiększyć swoją wagę na 2 sposoby, albo zwiększyć objętość tkanki mięśniowej, albo tłuszczowej. To dwa jedyne rodzaje tkanek, które rosną od jedzenia i sprawią, że będziesz grubszy lub bardziej umięśniony. Dużo trudniej jest „przytyć w mięśniach” niż zalać się tłuszczem, bo aby zbudować masę mięśniowa trzeba ćwiczyć i trzymać odpowiedni poziom białek w diecie. Jeśli zależy ci na tłuszczyku to droga jest bardzo prosta.

Mięśnie to silnik naszego ciała, dzięki nim chodzisz, zginasz ręce, obracasz głową. Bez nich nie wstałbyś nawet z łóżka. Im więcej włókien mięśniowych masz i im one są grubsze tym większą prace możesz nimi wykonać. Ważąc 50kg podniesienie 100kg może być problemem, ale osoba ważąca 100kg, powinna już sobie poradzić z takim ciężarem. Często jako wyznacznik siły przyjmuje się, że osoba podnosząca np. w martwym ciągu dwukrotność swojej wagi ciała jest w jakimś stopniu silna.
W wielu sportach jest też podział na kategorie wagowe, szczególnie w tych które wymagają dużej siły, np. podnoszenie ciężarów, boks, mma.

Podsumowując mięśnie to siła, dzięki której będziesz mógł podnieść więcej, a także w przypadku włókien czerwonych biec dłużej, dalej i szybciej, jednak to już bardziej wytrzymałość tlenowa.

A tłuszcz?

Powiem szczerze, tłuszcz jest prawie bezużyteczny. Jedyny plus to izolacja od temperatury zewnętrznej, tzn. będzie ci cieplej niż będąc chudy. Nie mniej to samo jest z mięśniami, też sprawiają, że lepiej znosimy niskie temperatury.

Kolejnym plusem, może być to, że w razie okresu głodu, dłużej przeżyjesz niż osoba chuda.

 

Co zrobić aby przytyć w mięśniach?

To trudne zadanie, ale wykonalne dla każdego, w każdym wieku i każdej płci. Wystarczy dobra dieta, ćwiczenia i trochę cierpliwości.

Połączenie diety z dodatnim bilansem kalorycznym, czyli takiej, w której zjadasz więcej niż spala twój organizm z treningiem siłowym w zakresach do 12 powtórzeń da ci dobre efekty, na początku nawet 1-2kg mięśni tygodniowo.

 

Jak szybko przytyć?

Jeśli nie interesuje cię to ile mięśni, a ile tłuszczu złapiesz, a zależy ci tylko na zwiększeniu wagi to jest dużo prostsze.
Jak szybko możesz tyć? To już zależy jak dużo możesz zjeść.
Teoretycznie jeśli będziesz bardzo zawzięty możesz przytyć 1kg w ciągu 2 dni. Jeśli w tym czasie nie zwymiotujesz lub nie dostaniesz dobrej biegunki.

Co jeść żeby przytyć? Porady dla chudych
Oceń wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *