Co jeść żeby przytyć? Porady dla chudych


Jest te kilka procent populacji krajów rozwiniętych, które mimo dostatku jedzenia nie mogą przytyć i są chudzi jak patyk. Jeśli do nich należysz i chciałbyś/chciałabyś przestać być wieszakiem to artykuł dla ciebie!

 

Mięśnie i tłuszcz

Zacznijmy od tego, że możesz zwiększyć swoją wagę na 2 sposoby, albo zwiększyć objętość tkanki mięśniowej, albo tłuszczowej. To dwa jedyne rodzaje tkanek, które rosną od jedzenia i sprawią, że będziesz grubszy lub bardziej umięśniony. Dużo trudniej jest „przytyć w mięśniach” niż zalać się tłuszczem, bo aby zbudować masę mięśniowa trzeba ćwiczyć i trzymać odpowiedni poziom białek w diecie. Jeśli zależy ci na tłuszczyku to droga jest bardzo prosta.

Mięśnie to silnik naszego ciała, dzięki nim chodzisz, zginasz ręce, obracasz głową. Bez nich nie wstałbyś nawet z łóżka. Im więcej włókien mięśniowych masz i im one są grubsze tym większą prace możesz nimi wykonać. Ważąc 50kg podniesienie 100kg może być problemem, ale osoba ważąca 100kg, powinna już sobie poradzić z takim ciężarem. Często jako wyznacznik siły przyjmuje się, że osoba podnosząca np. w martwym ciągu dwukrotność swojej wagi ciała jest w jakimś stopniu silna.
W wielu sportach jest też podział na kategorie wagowe, szczególnie w tych które wymagają dużej siły, np. podnoszenie ciężarów, boks, mma.

Podsumowując mięśnie to siła, dzięki której będziesz mógł podnieść więcej, a także w przypadku włókien czerwonych biec dłużej, dalej i szybciej, jednak to już bardziej wytrzymałość tlenowa.

A tłuszcz?

Powiem szczerze, tłuszcz jest prawie bezużyteczny. Jedyny plus to izolacja od temperatury zewnętrznej, tzn. będzie ci cieplej niż będąc chudy. Nie mniej to samo jest z mięśniami, też sprawiają, że lepiej znosimy niskie temperatury.

Kolejnym plusem, może być to, że w razie okresu głodu, dłużej przeżyjesz niż osoba chuda.

 

Co zrobić aby przytyć w mięśniach?

To trudne zadanie, ale wykonalne dla każdego, w każdym wieku i każdej płci. Wystarczy dobra dieta, ćwiczenia i trochę cierpliwości.

Połączenie diety z dodatnim bilansem kalorycznym, czyli takiej, w której zjadasz więcej niż spala twój organizm z treningiem siłowym w zakresach do 12 powtórzeń da ci dobre efekty, na początku nawet 1-2kg mięśni tygodniowo.

 

Jak szybko przytyć?

Jeśli nie interesuje cię to ile mięśni, a ile tłuszczu złapiesz, a zależy ci tylko na zwiększeniu wagi to jest dużo prostsze.
Jak szybko możesz tyć? To już zależy jak dużo możesz zjeść.
Teoretycznie jeśli będziesz bardzo zawzięty możesz przytyć 1kg w ciągu 2 dni. Jeśli w tym czasie nie zwymiotujesz lub nie dostaniesz dobrej biegunki.

Co jeść żeby przytyć? Porady dla chudych
1 (20%) 1 vote

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *