dieta na mase

Dieta na masę – tania, szybka i smaczna 1


Szukasz diety na masę? Zdecydowanie znalazłeś czego szukałeś, poniżej prezentuję dietę ułożoną pod kątem budowy czystej masy mięśniowej. Gwarantuję, że dieta będzie zdrowa, tania i smaczna, a co najważniejsze łatwa i szybka w przygotowaniu!

W internecie jest wiele na szybko rozpisanych diet na masę, najczęściej powielających te same schematy, w każdym ryż, kurczak i białka jaj. Są to oczywiście dobre diety, ale monotonne i przeznaczone dla profesjonalnych kulturystów, nie dla amatorów. Zawodowi kulturyści stosując sterydy i hormony takie jak insulina muszą starannie dobierać spożywane produkty, bo czasem drobny błąd zważy na ich życiu(śpiączka insulinowa). Przedstawię tutaj dietę, którą sam często stosuję i urozmaicam.

Będzie smacznie, zdrowo, szybko i tanio. No i oczywiście 100% zbilansowanie pod kontem rozbudowy masy mięśniowej.

Dietę rozplanowałem na zapotrzebowanie 3500 kcal. To ile wymaga twój organizm do budowy masy mięśniowej dowiesz się z mojego artykułu: Jak obliczyć makroskładniki?

W mojej opinii porcje powinieneś ułożyć sobie sam

 

Śniadanie

W zależności jak długo zajmuje ci zjedzenie śniadania od chwili przebudzenia warto zastanowić się nad posiłkiem od razu po przebudzeniu. Jeśli jednak zdążysz zjeść śniadanie w ciągu 30 minut, możesz to sobie darować. W innym wypadku warto jest zastosować taki zastrzyk energii i antykatabolik. Zawodowcy stosując zazwyczaj odżywkę białkową, tak więc to jedna z twoich opcji. Zwyczajny szejk taki sam jak po treningu, typu 30g odżywki i 200ml mleka. Mój wariant to białko + cukry proste w celu podniesienia poziomu insuliny, która odgrywa dużą rolę w budowie masy mięśniowej, ale też tłuszczowej. Tak więc ja polecam ok. 20g białka z mlekiem + 2 łyżki miodu/banan/inna słodka rzecz.

Przejdźmy już jednak do posiłku na śniadanie. Jajka są dobrym wyborem ze względu na zawartość pełnego aminogramu, witamin i minerałów, a także zdrowych tłuszczy. Dostarczą energię i materiały do rozbudowy mięśni na długi czas. Nie ma obaw o zły cholesterol, osoby aktywne fizycznie nie będą miały z nim problemów.

5-6 całych jajek, czy to gotowane, sadzone czy jajecznica(najlepiej bez oleju)
pieczywo żytnie pełnoziarniste, najlepiej bez drożdży i dodatków mąki pszennej
warzywa, ser żółty na pieczywo
ogórki kiszone, polecam dla osób z problem pochłonięcia tych wszystkich jajek,

Czas przygotowania max. 10 minut, gotowanie jajek do 10 min, tak samo smażenie jajecznicy. Kanapki spokojnie można zdążyć zrobić w czasie gotowania jaj.

 

Drugie Śniadanie

Tutaj szczerze polecam rybkę. W okolicach z dala od treningu można spokojnie pojeść zdrowych tłuszczy. Nie dość, że wspomogą gospodarkę hormonalną to wydłużą czas trawienia białka.

sardynki/szprotki/makrela/pstrąg wędzone lub z puszki
pieczywo bułki żytnie czy znów jakiś chleb żytni/orikszowy, jak jecie rybę pieczoną czy smażoną to sprawdzi się też ryż
oliwki
warto dorzucić kilka oliwek do smaku i dla zdrowia
sok pomidorowy 
bardzo dobrze pasuje do ryb, dodatkowo jest bardzo zdrowy

Czas przygotowania 0 minut, bo wszystkie składniki są już gotowe podczas kupowania, no chyba, że ryba będzie smażona/pieczona.

 

Obiad

Dużo osób pewnie będzie jadło to co rodzina więc, polecę coś prostego i smacznego.

Ziemniaki pieczone/frytki pieczone mogą też być gotowane, warto jednak nie smażyć ich na oleju
Pierś z kurczaka
nie zalecam jej gotować, ale upiec razem z ziemniakami lub na patelni bez tłuszczu
Brokuły/surówka warzywna
to już jak kto lubi

Czas przygotowania 30-45 minut. Oczywiście wliczam w to czas pieczenia, podczas którego nie jesteśmy potrzebni w kuchni.

 

Tutaj umiejscawiam swój trening.

 

 

Posiłek potreningowy

Od razu po treningu można wypić szejka lub zjeść słodki owoc.

Ryż biały/markaon
Pierś z kurczaka lub schab wieprzowy smażony lub pieczony
Warzywa w dużej ilości warto rozważyć gotowe surówki po 2-3zł, zazwyczaj świeże i smaczne

Czas przygotowania 20 minut.

 

Kolacja

Twaróg/serek wiejski doskonałe długo trawione białko(kazeina)
Masło orzechowe
zdrowe tłuszcze, a do tego sporo białka, w mojej opinii dobrze komponuje się z twarogiem czy serkiem

 

To dla osób szukających szczegółowej rozpiski. Na moim blogu znajdziecie też, przykładową skróconą wersję.
Przykładowa dieta na masę


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Dieta na masę – tania, szybka i smaczna