dieta na mase

Dieta na masę – tania, szybka i smaczna 1


Szukasz diety na masę? Zdecydowanie znalazłeś czego szukałeś, poniżej prezentuję dietę ułożoną pod kątem budowy czystej masy mięśniowej. Gwarantuję, że dieta będzie zdrowa, tania i smaczna, a co najważniejsze łatwa i szybka w przygotowaniu!

W internecie jest wiele na szybko rozpisanych diet na masę, najczęściej powielających te same schematy, w każdym ryż, kurczak i białka jaj. Są to oczywiście dobre diety, ale monotonne i przeznaczone dla profesjonalnych kulturystów, nie dla amatorów. Zawodowi kulturyści stosując sterydy i hormony takie jak insulina muszą starannie dobierać spożywane produkty, bo czasem drobny błąd zważy na ich życiu(śpiączka insulinowa). Przedstawię tutaj dietę, którą sam często stosuję i urozmaicam.

Będzie smacznie, zdrowo, szybko i tanio. No i oczywiście 100% zbilansowanie pod kontem rozbudowy masy mięśniowej.

Dietę rozplanowałem na zapotrzebowanie 3500 kcal. To ile wymaga twój organizm do budowy masy mięśniowej dowiesz się z mojego artykułu: Jak obliczyć makroskładniki?

W mojej opinii porcje powinieneś ułożyć sobie sam

 

Śniadanie

W zależności jak długo zajmuje ci zjedzenie śniadania od chwili przebudzenia warto zastanowić się nad posiłkiem od razu po przebudzeniu. Jeśli jednak zdążysz zjeść śniadanie w ciągu 30 minut, możesz to sobie darować. W innym wypadku warto jest zastosować taki zastrzyk energii i antykatabolik. Zawodowcy stosując zazwyczaj odżywkę białkową, tak więc to jedna z twoich opcji. Zwyczajny szejk taki sam jak po treningu, typu 30g odżywki i 200ml mleka. Mój wariant to białko + cukry proste w celu podniesienia poziomu insuliny, która odgrywa dużą rolę w budowie masy mięśniowej, ale też tłuszczowej. Tak więc ja polecam ok. 20g białka z mlekiem + 2 łyżki miodu/banan/inna słodka rzecz.

Przejdźmy już jednak do posiłku na śniadanie. Jajka są dobrym wyborem ze względu na zawartość pełnego aminogramu, witamin i minerałów, a także zdrowych tłuszczy. Dostarczą energię i materiały do rozbudowy mięśni na długi czas. Nie ma obaw o zły cholesterol, osoby aktywne fizycznie nie będą miały z nim problemów.

5-6 całych jajek, czy to gotowane, sadzone czy jajecznica(najlepiej bez oleju)
pieczywo żytnie pełnoziarniste, najlepiej bez drożdży i dodatków mąki pszennej
warzywa, ser żółty na pieczywo
ogórki kiszone, polecam dla osób z problem pochłonięcia tych wszystkich jajek,

Czas przygotowania max. 10 minut, gotowanie jajek do 10 min, tak samo smażenie jajecznicy. Kanapki spokojnie można zdążyć zrobić w czasie gotowania jaj.

 

Drugie Śniadanie

Tutaj szczerze polecam rybkę. W okolicach z dala od treningu można spokojnie pojeść zdrowych tłuszczy. Nie dość, że wspomogą gospodarkę hormonalną to wydłużą czas trawienia białka.

sardynki/szprotki/makrela/pstrąg wędzone lub z puszki
pieczywo bułki żytnie czy znów jakiś chleb żytni/orikszowy, jak jecie rybę pieczoną czy smażoną to sprawdzi się też ryż
oliwki
warto dorzucić kilka oliwek do smaku i dla zdrowia
sok pomidorowy 
bardzo dobrze pasuje do ryb, dodatkowo jest bardzo zdrowy

Czas przygotowania 0 minut, bo wszystkie składniki są już gotowe podczas kupowania, no chyba, że ryba będzie smażona/pieczona.

 

Obiad

Dużo osób pewnie będzie jadło to co rodzina więc, polecę coś prostego i smacznego.

Ziemniaki pieczone/frytki pieczone mogą też być gotowane, warto jednak nie smażyć ich na oleju
Pierś z kurczaka
nie zalecam jej gotować, ale upiec razem z ziemniakami lub na patelni bez tłuszczu
Brokuły/surówka warzywna
to już jak kto lubi

Czas przygotowania 30-45 minut. Oczywiście wliczam w to czas pieczenia, podczas którego nie jesteśmy potrzebni w kuchni.

 

Tutaj umiejscawiam swój trening.

 

 

Posiłek potreningowy

Od razu po treningu można wypić szejka lub zjeść słodki owoc.

Ryż biały/markaon
Pierś z kurczaka lub schab wieprzowy smażony lub pieczony
Warzywa w dużej ilości warto rozważyć gotowe surówki po 2-3zł, zazwyczaj świeże i smaczne

Czas przygotowania 20 minut.

 

Kolacja

Twaróg/serek wiejski doskonałe długo trawione białko(kazeina)
Masło orzechowe
zdrowe tłuszcze, a do tego sporo białka, w mojej opinii dobrze komponuje się z twarogiem czy serkiem

 

To dla osób szukających szczegółowej rozpiski. Na moim blogu znajdziecie też, przykładową skróconą wersję.
Przykładowa dieta na masę

Dieta na masę – tania, szybka i smaczna
Oceń wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Dieta na masę – tania, szybka i smaczna