Ile można schudnąć w tydzień/miesiąc? 2


Podczas odchudzania zapewne zastanawiasz się, jak wiele kilogramów można zredukować w tydzień lub miesiąc. W tym wpisie przybliżę ci teorię i praktykę.

 

Zacznijmy od tego jak wiele kalorii zawiera kilogram ludzkiej tkanki tłuszczowej.
Tkanka tłuszczowa składa się z trójglicerydów, czyli glicerolu związanego z kwasem tłuszczowym. Komórka trójglicerydu ?to zawiera także wodę.
Kilogram czystego tłuszczu to ok. 9000 kcal, ale komórki tkanki tłuszczowej zawierają też inne składniki przez co ich kilogram to ok. 7000 kcal.

Jak więc łatwo policzyć przy osobie o zapotrzebowaniu 2000 kcal dziennie, kilogram tłuszczu spalilibyśmy w teorii po ok. 4 dniach głodówki. Jednak tempo metabolizmu, często szybko przystosowuje się do zmian i jeśli nie dostarczamy wystarczającej ilości pożywienia, drastycznie zwalnia, przechodzi w stan oszczędnego dysponowania swoimi zasobami energii. Tak więc przy zastosowaniu głodówki, nasze zapotrzebowanie ??????? drastycznie spadnie w efekcie czego nie będziemy tak efektywnie tracić na wadze.

Stosując dietę o ujemnym cheap jerseys online bilansie kalorycznym (odnośnik) w liczbie, np. 300 kcal, spalimy kilogram tłuszczu w 23 dni. Należy jednak pamiętać, że metabolizm jest bardzo od?ywcze elastyczny i z dnia na dzień możemy zmniejszyć swoje zapotrzebowanie o 15% lub w przypadku spożycia większej ilości pokarmu spalić o 15% więcej kalorii. Dlatego od swojego dziennego zapotrzebowania należy najpierw odjąć ok. 15% i dopiero później określić deficytową liczbę kalorii.

23 dni to chyba za dużo dla każdego z nas.

Jak więc przyśpieszyć ten proces?

Odpowiedź jest prosta. Włączyć do swojego trybu życia aktywność fizyczną, która pomoże nam spalić dodatkowe kalorie.
Dodając wholesale nba jerseys do naszego Everest planu dnia godzinę szybkiego spaceru, co drugi dzień, możemy tygodniowo spalać o ok. 1600 kcal więcej.

 

Teraz praktyka

Dieta poniżej 1000 kcal jest zdecydowanie niezdrowa dla osób nieprzygotowanych a tym bardziej wykonujących aktywność fizyczną. Dlatego załóżmy, iż minimalna podaż kaloryczna to ok. 1200 kcal, jeśli jednak jesteś osobą dobrze zbudowaną, pamiętaj, że jest to zdecydowanie za mało, a ja rozważam tylko przypadek ekstremalnej, ale w miarę bezpiecznej utraty wagi. Tak więc spożywając 1200 kcal dziennie i mając zapotrzebowanie 2200 kcal(po odjęciu 15% na elastyczne tempo metabolizmu), jedzenie tracimy dziennie 1000 kcal. Jeśli dołożymy do tego ćwiczenia aerobowe (55-65% maks. tętna) w postaci godziny biegu dziennie Hallitus (ok. 600 kcal), wychodzi nam ok. 1600 kcal deficytu.
7000 podzielone przez 1600 daje nam ok. 4-5 dni na zrzucenie kilograma wagi, tygodniowo więc możemy zrzucić ok. 1,5 kg.
Należy pamiętać, że jeśli nasze cheap jerseys zapotrzebowanie to nie 2200 kcal, a 3000 to nasz deficyt przy diecie 1200 kcal to już 2400 kcal. tak więc będziemy online. chudli dużo szybciej.

Takie rozwiązanie jest dość ekstremalne i cheap mlb jerseys na dłuższą metę drastyczne zejście do pułapu 1200 kcal skończy się ogromnym spowolnieniem metabolizmu, ale myślę, że 2-3 tygodnie, a z dobrą aktywnością nawet więcej można w ten sposób zrzucać wagę, oczywiście zakładając, że mamy nóż na gardle i musimy to koniecznie zrobić w jak najkrótszym czasie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Ile można schudnąć w tydzień/miesiąc?

  • Tucznik

    Spowolnienie metabolizmu (RMR) jest mocno przereklamowane. Wg dostępnych badań 3 dni głodówki nie powodują znaczącego spadku RMR – na ile mogę powiedzieć, to osobiście nie odczułem spowolnienia pracy mojego organizmu, ani osłabienia podczas treningu na koniec 3 dniowej głodówki, ale nie polecam aż 3 dni bez jedzenia. Artykuł pomija fakt, że spadek RMR zanotowano również u wytrenowanych biegaczy długodystansowych. Znowu nie jakiś znaczny spadek, ale aeroby na zrzucenie kilogramów, to średni pomysł. HIIT daje dużo lepsze efekty i skraca czas treningu.