Jednoczesne palenie tłuszczu i budowanie masy mięśniowej 2


Każdy początkujący na siłowni, na pewno zadawał sobie pytanie czy możliwe jest jednocześnie nabierać mięśnie i palić oponkę na brzuchu, odpowiem na to pytanie w tym wpisie.

Możliwość zdobycia mięśni podczas utraty tłuszczu zależy od relacji między twoim procentowym udziałem tłuszczu i mięśni w masie ciała.
Osoba otyła, z dobrze zaplanowaną dietą i treningami będzie w stanie osiągnąć jednoczesne spalanie tłuszczu i przyrost mięśni. Bardzo chude osoby bliskie niskiego poziomu otłuszczenia ciała, nie będą już w stanie tego wykonać.

Im bardziej oddalasz się od otłuszczonego i niewytrenowanego ciała tym mniejszą masz możliwość, aby przy umięśnionej sylwetce z widocznym zarysem mięśni jednocześnie palić tłuszcz i nabierać masy. W pewnym momencie, większość osób po prostu będzie miała lepsze wyniki gdy zastosuje dietę sprecyzowaną pod nabieranie mięśni lub redukowanie tkanki tłuszczowej i próbowanie połączenia tych dwóch procesów będzie skutkowało marnymi efektami.
Jest taka bardzo uogólniona zasada, że jeśli trenowałeś bez przerwy ponad rok i osiągasz już jakieś rezultaty to po prostu ekonomiczniej i łatwiej będzie ci ukierunkować się pod konkretny cel gubienia lub nabierania kg, niż prób połączenia tego jednocześnie.

W norweskich badaniach (tutaj) zaproponowano tygodniowe tempo utraty masy ciała na 0,7%, dzięki któremu można jednocześnie palić tłuszcz i zdobywać umięśnienie. Co oznacza, że chudnąc 0,7% tygodniowo, co przy osobie ważącej 70 kg oznacza ok. 0,5kg , można nabrać mięśni jednocześnie pozbywając się tkanki tłuszczowej.
Mężczyźni w razie czego tracić będą jednak mięśnie z większą intensywnością i szybkością niż kobiety, dlatego odradzałbym takie eksperymenty, jeśli zależy im na masie mięśniowej.

W mojej opinii jest to sposób nieopłacalny i zbyt mało efektywny. Lepsze efekty osiągnie się ukierunkowując się pod konkretny cel, np. zdobywanie masy, a następnie zrobienie redukcji, lub na odwrót. Działa to szybciej i przyjemniej, choć może w ogólnym rozrachunku czasowym wyniki były by podobne, dlatego osobom ze sporą nadwagą ten wpis może wiele pomóc i dać do myślenia, jeśli jednak szukasz redukcji, na której zrobisz masę, to zdecydowanie nie ten kierunek, polecałbym raczej aptekę.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Jednoczesne palenie tłuszczu i budowanie masy mięśniowej

  • MuscleBoss

    Ja się właśnie za to zabieram i przyznaję, że to mega trudne zadanie. Widzę, że nabieram masy, ale jednak spadek tkanki tłuszczowej jest bardzo powolny. Tak więc albo robię coś jeszcze nie tak, albo po prostu muszę wykazać się cierpliwością!

  • Lovxfit

    Witam, mam pytanie. Co zrobić jeśli mam jeszcze trochę tkanki tłuszczowej na brzuchu i talii , a reszta mojego ciała jest koscista? Chciałabym schudnac jedynie z tej części która podalam a nie z całego ciała 🙁