Jednoczesne palenie tłuszczu i budowanie masy mięśniowej 2


Każdy początkujący na siłowni, na pewno zadawał sobie pytanie czy możliwe jest jednocześnie nabierać mięśnie i palić oponkę na brzuchu, odpowiem na to pytanie w tym wpisie.

Możliwość zdobycia mięśni podczas utraty tłuszczu zależy od relacji między twoim procentowym udziałem tłuszczu i mięśni w masie ciała.
Osoba otyła, z dobrze zaplanowaną dietą i treningami będzie w stanie osiągnąć jednoczesne spalanie tłuszczu i przyrost mięśni. Bardzo chude osoby bliskie niskiego poziomu otłuszczenia ciała, nie będą już w stanie tego wykonać.

Im bardziej oddalasz się od otłuszczonego i niewytrenowanego ciała tym mniejszą masz możliwość, aby przy umięśnionej sylwetce z widocznym zarysem mięśni jednocześnie palić tłuszcz i nabierać masy. W pewnym momencie, większość osób po prostu będzie miała lepsze wyniki gdy zastosuje dietę sprecyzowaną pod nabieranie mięśni lub redukowanie tkanki tłuszczowej i próbowanie połączenia tych dwóch procesów będzie skutkowało marnymi efektami.
Jest taka bardzo uogólniona zasada, że jeśli trenowałeś bez przerwy ponad rok i osiągasz już jakieś rezultaty to po prostu ekonomiczniej i łatwiej będzie ci ukierunkować się pod konkretny cel gubienia lub nabierania kg, niż prób połączenia tego jednocześnie.

W norweskich badaniach (tutaj) zaproponowano tygodniowe tempo utraty masy ciała na 0,7%, dzięki któremu można jednocześnie palić tłuszcz i zdobywać umięśnienie. Co oznacza, że chudnąc 0,7% tygodniowo, co przy osobie ważącej 70 kg oznacza ok. 0,5kg , można nabrać mięśni jednocześnie pozbywając się tkanki tłuszczowej.
Mężczyźni w razie czego tracić będą jednak mięśnie z większą intensywnością i szybkością niż kobiety, dlatego odradzałbym takie eksperymenty, jeśli zależy im na masie mięśniowej.

W mojej opinii jest to sposób nieopłacalny i zbyt mało efektywny. Lepsze efekty osiągnie się ukierunkowując się pod konkretny cel, np. zdobywanie masy, a następnie zrobienie redukcji, lub na odwrót. Działa to szybciej i przyjemniej, choć może w ogólnym rozrachunku czasowym wyniki były by podobne, dlatego osobom ze sporą nadwagą ten wpis może wiele pomóc i dać do myślenia, jeśli jednak szukasz redukcji, na której zrobisz masę, to zdecydowanie nie ten kierunek, polecałbym raczej aptekę.

 

Jednoczesne palenie tłuszczu i budowanie masy mięśniowej
Oceń wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

2 komentarzy do “Jednoczesne palenie tłuszczu i budowanie masy mięśniowej

  • MuscleBoss

    Ja się właśnie za to zabieram i przyznaję, że to mega trudne zadanie. Widzę, że nabieram masy, ale jednak spadek tkanki tłuszczowej jest bardzo powolny. Tak więc albo robię coś jeszcze nie tak, albo po prostu muszę wykazać się cierpliwością!

  • Lovxfit

    Witam, mam pytanie. Co zrobić jeśli mam jeszcze trochę tkanki tłuszczowej na brzuchu i talii , a reszta mojego ciała jest koscista? Chciałabym schudnac jedynie z tej części która podalam a nie z całego ciała 🙁