Cynk – dzienne zapotrzebowanie


Cynk jest składnikiem odżywczym, którego ludzie potrzebują, aby zachować zdrowie. Cynk jest obecny w komórkach w całym ciele.

 

Cynk wspomaga układ odpornościowy w walce z bakteriami i wirusami. Organizm potrzebuje również cynku, aby tworzyć nowe białka i DNA. W okresie ciąży, niemowlęctwa, dzieciństwa i, organizm potrzebuje cynku do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Cynk pomaga również w gojeniu ran, trądziku i jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania zmysłów smaku i zapachu.

 

Dzienne zapotrzebowanie

Wiek Zalecane spożycie
 0-6 miesięcy 2 mg
 7-12 miesięcy 3 mg
 Dzieci 1-3 letnie 3 mg
 Dzieci 4-8 letnie 5 mg
 Dzieci 9-13 letnie 8 mg
 Nastolatkowie 14-18 letni    (chłopcy) 11 mg
 Nastolatki 14-18 letnie  (dziewczęta) 9 mg
 Dorośli mężczyźni 11 mg
 Dorosłe kobiety 8 mg
 Nastolatki w ciąży 12 mg
 Dorosłe kobiety w ciąży 11 mg
 Nastolatki w okresie laktacji 13 mg
 Kobiety w okresie laktacji 12 mg

Dane opracowane wg zaleceń National Institutes of Health USA 

 

Najlepsze źródła cynku to ostrygi, dalej czerwone mięso, owoce morza, a także orzechy, produkty mleczne i pełnoziarniste.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *