Cynk – dzienne zapotrzebowanie


Cynk jest składnikiem odżywczym, którego ludzie potrzebują, aby zachować zdrowie. Cynk jest obecny w komórkach w całym ciele.

 

Cynk wspomaga układ odpornościowy w walce z bakteriami i wirusami. Organizm potrzebuje również cynku, aby tworzyć nowe białka i DNA. W okresie ciąży, niemowlęctwa, dzieciństwa i, organizm potrzebuje cynku do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Cynk pomaga również w gojeniu ran, trądziku i jest ważny dla prawidłowego funkcjonowania zmysłów smaku i zapachu.

 

Dzienne zapotrzebowanie

WiekZalecane spożycie
 0-6 miesięcy2 mg
 7-12 miesięcy3 mg
 Dzieci 1-3 letnie3 mg
 Dzieci 4-8 letnie5 mg
 Dzieci 9-13 letnie8 mg
 Nastolatkowie 14-18 letni    (chłopcy)11 mg
 Nastolatki 14-18 letnie  (dziewczęta)9 mg
 Dorośli mężczyźni11 mg
 Dorosłe kobiety8 mg
 Nastolatki w ciąży12 mg
 Dorosłe kobiety w ciąży11 mg
 Nastolatki w okresie laktacji13 mg
 Kobiety w okresie laktacji12 mg

Dane opracowane wg zaleceń National Institutes of Health USA 

 

Najlepsze źródła cynku to ostrygi, dalej czerwone mięso, owoce morza, a także orzechy, produkty mleczne i pełnoziarniste.

 

Cynk – dzienne zapotrzebowanie
Oceń wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *